Den store kommunikasjonsprisen er prisen som skal hedre det beste innen krise-, intern- og visuell kommunikasjon. Vi skal også hedre de beste offentlige og private kommunikasjonsavdelingene i landet. Komunikasjonsforeningen, KOM24 og Retriever står bak prisen som blir delt ut for andre gang 5. februar 2026 på Oslo The Event Hub.
En viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer
– Vi trenger å løfte strategisk kommunikasjon som verktøy for å nå virksomhetenes mål. Derfor trenger vi denne prisen. Prisen bidrar til å synliggjøre kommunikasjon sin rolle i virksomhetene, og hva vi kan få til.
Guro Lindebjerg, Norgessjef i Retriever
Det skal deles ut priser i følgende kategorier:
Årets kommunikasjonsavdeling (offentlig og privat)
Årets kommunikasjonskampanje
Årets talsperson
Årets kommunikasjonsleder
Beste krisekommunikasjon
Beste internkommunikasjon
Beste visuelle kommunikasjon
Beste visuelle kampanje
Retriever jobber med mange ulike kommunikasjonsavdelinger, og felles for dem er at arbeidet deres ofte blir usynlig. –Det ligger veldig mye god jobb bak det vi ser i mediene. Og det er arbeidet bak vi ønsker å løfte med denne prisen. Vi har fått med oss skarpe kommunikasjonsfolk med bred erfaring til å sitte i juryen. Det blir garantert gode diskusjoner blant folk som brenner for faget, sier Guro.
Årets jury består av juryleder Maren Ellingsen fra Bohr Kommuniksajon, Benedicte Killi fra TRY Reklame, Andreas Bjørnstad fra Røde Kors, Mimmi Granli fra Baneservice, Atle Simonsen fra Lyse, Anne-Lise Mørch von der Fehr fra Kommunikasjonsforeningen, Yngve Garen Svardal fra KOM24 og Guro Lindebjerg fra Retriever.