Den store kommunikasjonsprisen er prisen som skal hedre det beste innen krise-, intern- og visuell kommunikasjon, i tillegg til å løfte fram de fremste kommunikasjonsavdelingene i både offentlig og privat sektor. 

Praktisk informasjon

Kategoriene nedenfor har vært åpne for nominasjoner. En fagjury bestående av syv kommunikasjonsprofiler med ulik bakgrunn vil stemme frem seks finalister i hver kategori.

 

Vinnerne annonseres på prisfesten 5. februar 2026 Oslo The Event Hub.

 

Ønsker du å bli med på prisfesten?

Vi har et begrenset antall plasser.

 

Påmelding

Kategorier

Årets kommunikasjonsavdeling

Avdelingen har en kommunikasjonsstrategi som støtter og leverer på organisasjonens overordnede mål. Avdelingen jobber strategisk og måler resultater av eget kommunikasjonsarbeid løpende.

 

Årets kommunikasjonskampanje

Kampanjen har utmerket seg ved å kommunisere et budskap på en effektiv, kreativ og nyskapende måte, til stor betydning for virksomheten, saken eller merkevaren.

 

Årets talsperson

En person som har utmerket seg ved å være en tydelig og troverdig talsperson for en virksomhet, sak, eller merkevare. Personen har bidratt til å bygge eller styrke virksomhetens troverdighet og omdømme gjennom personlig engasjement.

 

Årets kommunikasjonsleder

En person som evner å løfte kommunikasjon som en strategisk viktig funksjon i virksomheten. Er en kommunikasjonsfaglig sterk leder som inspirerer og bygger kollegaer til å kommunisere godt og tydelig. 

 

Beste krisekommunikasjon

Effektiv håndtering av en krisesituasjon gjennom rask, åpen, tydelig og presis kommunikasjon. Evne til å bevare, bygge eller gjenopprette tillit hos interessenter, inkludert media, ansatte, kunder, eiere og offentligheten.

 

Beste internkommunikasjon

Har en tydelig strategi for internkommunikasjon​og kan vise til dokumenterte resultater. Innovativ tilnærming til internkommunikasjon, inkludert bruk av teknologi, interaktive plattformer, eller andre kreative initiativer.

Beste visuelle kampanje

Kreativ og effektiv bruk av visuelle elementer i en tidsavgrenset kampanje. Kan vise til dokumenterte resultater som viser kampanjens suksess.

 

Beste visuelle kommunikasjon

Bruk av visuelt innhold som et sentralt element i virksomhetens kommunikasjonsstrategi. Kreativ og effektiv bruk av visuelle elementer. Kan vise til dokumenterte resultater som viser avdelingens suksess.

 

 

 


Komforeningen logo svar

 

 

KOM24

 

retriever_logo_black